O nás
Mateřská škola je dvoutřídní s celodenním provozem od 6.15 do 16.15 hodin, kapacita MŠ je 45 dětí. Do 1. třídy – Berušek chodí mladší děti, 2. třída je určena dětem starším (předškolním). Budova MŠ je dvoupodlažní. Při vstupu do budovy je velká nástěnka s důležitými informacemi, je zde také umístěn přehledný měsíční kalendář, kde mají rodiče aktuální informace o dění a všech akcích MŠ. Schodiště vede do Berušek v prvním poschodí a do Mravenečků v druhém poschodí. Třídy i herny jsou prostorné, slunné a jsou uspořádány tak, aby dětem poskytovaly dostatek místa pro hru i pohybové aktivity. Nábytek v obou třídách je velikostně přizpůsobený věkovému složení dětí a odpovídá hygienickým a bezpečnostním požadavkům. Každá třída má své hygienické zařízení a šatnu. V herně Berušek je vestavný prostor pro lehátka a lůžkoviny, ve třídě Mravenečků je samostatná ložnice. Vybavení školy je doplňováno a inovováno podle potřeb dětí a zaměstnanců, tak aby byly dodržovány zásady zdravého prostředí. Děti se svými výtvory podílejí na výzdobě školy. Strava v naší školní kuchyni je připravována podle zásad zdravé výživy, je kvalitní, zdravá, vyvážená a chutná. Důležitý je pro nás pohyb dětí, a proto je naše školka zapojena do projektu Se Sokolem do života aneb Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky. Děti se učí vnímat pohyb jako přirozenost a součást jejich života a to díky kladné motivaci, při které je všemi aktivitami provází postavičky zvířátek.
Průběh dne
6.15 - 9.00 - spontánní hry a činnosti podle volby dětí, částečně řízené hry a skupinové činnosti v rámci tematické části, logochvilka, ranní kruh, pohybové aktivity (TV chvilka, pohybové hry, zdravotní cvičení), hygiena, dopolední svačinka
9.00 - 9.30 - řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí dle TVP v souladu se ŠVP
9.30 - 11.30 - příprava dětí na pobyt venku, pobyt venku
11.30 - 12.00 - hygiena, oběd, odcházení dětí po obědě
12.00 - 14.15 - převlékání, odpočinek, individuální náhradní
činnost
14.15 - 16.15 - hygiena, odpolední svačinka, volné činnosti dle
zájmu dětí, možnost pokračovat a dokončit své činnosti, individuální
práce s dětmi
Co potřebuje dítě do MŠ
- oblečení pro hry a pobyt ve třídě - volte oblečení pohodlné pro pohyb a jednoduché pro oblékání, jelikož vedeme děti postupně k samostatnosti
- oblečení pro hry a pobyt na zahradě - pevná obuv (botasky nebo tenisky), starší oblečení přiměřené ročnímu období a aktuálnímu počasí (které je možné ušpinit při spontánním pohybu v přírodě)
- pláštěnku, gumáky
- pyžamo
- plastový hrníček na průběžný pitný režim
- bezpečné přezůvky s pevnou patou (ne nazouváky!)
- náhradní oblečení - spodní prádlo, punčošky, tričko (zabalené v sáčku do skříňky)
- toaletní potřeby - 1 box vytahovacích papírových kapesníků, 1 balení dělených papírových kapesníků 10 x 10 (na pobyt venku), 1 balení ubrousků, 1 balení vlhčených ubrousků
Všechny věci a potřeby prosíme podepsat!
Co by dítě mělo umět
- obouvat a zouvat bačkory a boty (tkaničky zaváže učitelka)
- poznat si své oblečení a pomůcky (vše by mělo být podepsané)
- oblékat a svlékat tričko, kalhoty, ponožky (učitelka připraví, nasměruje, pomůže, ale dítě by se mělo snažit)
- vydržet sedět při jídle u stolu
- jíst pestrou stravu, ovoce a zeleninu (pokud není dítě alergik)
- samo se najíst lžící
- pít z hrníčku
- umývat si ruce mýdlem, utírat se do ručníku, pověsit ručník za poutko, ovládat pouštění a zastavení vody
- používat záchod – včas si dojít nebo vycítit nutkání
- používat kapesník, vysmrkat se, zvládat chůzi po schodech
„Adaptační období“
V době adaptace se dítě seznamuje s novým prostředím a postupně se osamostatňuje. Jen malé procento dětí vše zvládne bez slziček, tak se proti nim obrňte a důvěřujte paní učitelce. Většinou netrvají déle než pět minut a pak si jde dítě hledat lepší zábavu. Důležité je, aby rodič ráno rychle odešel, neloučil se dlouho s dítětem, nestál za oknem, kde by ho mohlo dítě spatřit. Pokud chcete, aby dítě spalo, učiňte tak po domluvě s učitelkou. Doporučujeme v rámci možností alespoň čtrnáct dní chodit jen na dopoledne, aby celý den nebyl pro něho dlouhým odloučením. Pokud má vaše dítě nějaká omezení (zdravotní problémy, alergie…), obeznamte s tím učitelky. Čím více o dítěti vědí, tím lépe. První tři měsíce jsou více či méně seznamovací – dítě si zvyká na režim, nové kamarády, prostředí, vstřebává pravidla. Není žádná ostuda, že třeba nekreslí žádné obrázky nebo se nezapojuje do činností. Důležité je, že si hraje, pozoruje a nasává atmosféru, navazuje kontakty a nachází své místo v kolektivu. To ostatní se dostaví samo, až přijde ten správný čas. Mohou přetrvávat potíže typu – „já tam dneska nechci“. Většinou to je jen zkouška nervů rodičů, dítě dobře ví jak na Vás, snaží se Vás tím obměkčit. Tady je důležité vytrvat a nepovolit. Jakmile jednou ustoupíte, bude to zkoušet i nadále a adaptační období je delší a bolestnější. To se může vyskytnout, i pokud je dítě po nemoci. Zvykne si na svůj starý režim a bude opět chvilku trvat, než se aklimatizuje na školku. O školce doma mluvte hezky. Nestrašte s ní dítě, neznechucujte mu ji („ve školce to budeš muset dělat, počkej, paní učitelka tě naučí, děti se ti budou smát…“). Tím si může dítě vytvořit přirozený odpor, který je pak těžké překonat.NA VAŠE DĚTI SE TĚŠÍ KOLEKTIV ZAMĚSTNANCŮ MATEŘSKÉ ŠKOLY!